fredag 8. februar 2013

Ekkelt....

I går ettermiddag hadde jeg en guffen opplevelse...
Tomas og Marit ville prøve akebakken ved Jåtten skole,og jeg ble med som "moralsk støtte".
Jeg står der mens barna koser seg i akebakken.Flere barn kommer forbi,og stopper ved Tomas og Marit.
Plutselig kommer det 3 ungdommer bak meg,anroper meg,jeg tror ikke det er meg de roper til,men andre gangen de roper,skjønner jeg det og snur meg mot dem.
"Ka drive du me?",spør den ene av dem  Jeg blir helt paff,og svarer som sant er at jeg koser meg med ungene.Ordet KOSER skulle jeg nok  ikke brukt,det er jo som å hive bensin på bålet stilt overfor noen som tror at her er en som har skumle hensikter...
" e du far til noen av ungene?" spørres det -rene kryssforhøret,dette her !   Og jeg svarer jo som sant er at jeg er pappa til to av dem.
"Er det noe problem,eller?",spør jeg.
"Det så så rart ut at du sto der!" (hæ,makan!)
"ingen fare,slapp helt av",sier jeg og går min vei.
Det er godt ungdommen passer på,men dette var VEL  drøyt-en skikkelig ekkel opplevelse-jeg ble helt satt ut der  ei stønn...

Ingen kommentarer: