mandag 20. desember 2021

Kollisjon...


 I går ble det dramatikk-stor dramatikk...Jeg hadde vært i byen,og var på vei hjem.Kjørte  på fortauet  i mine egne tanker og ante fred og ingen fare.Men i brøkdelen av et sekund ble alt snudd på hodet.

Ut fra en avkjørsel kom en stor,svart Toyota Prius kjørende,Jeg regnet med at den ville stoppe for meg og holde vikeplikten sin for meg og min scooter,som regnes som gående.Men den stoppet ikke....

Jeg fikk kjenne på hvordan det er å bli truffet av en bil-det er ganske mye kraft det er snakk om,selv når bilen ruller i sakte fsrt framover,Jeg tør ikke tenke på hvordan det er å bli truffet av en bil i 80....

Den traff på siden av scooteren og skøyv meg ganske langt framover før den endelig stoppet. Hun hadde vært så opptatt av trafikken som kom fra andre siden at hun hadde ikke sett meg....En klar feil,som hadde fortjent anmeldelse og tap av førerkort en periode,Men nå var det jo rett før julefreden senket seg,og da skal man jo være snille med hverandre,så for å gjøre en lang historiekort.ble vi enige om at alt hadde gått bra,scooteren min var fortsatt kjørbar.Og så kunne jeg kjøre videre med en eske "Mozartkuler" i bagasjen,som et slags "plaster på såret"!!


Ingen kommentarer: