fredag 13. oktober 2023

Forfulgt av uflaks....

 Hva har jeg gjort for å fortjene dette,er det fort gjort å tenke....Men det er ikke annet enn ren og skjær uflaks som har rammet meg-en ulykke kommer sjelden alene,som det så fint heter -her er historien:

Onsdag var jeg som vanlig på vei hjem fra butikken,men merket fort at noe var alvorlig galt med framkomstmiddelet-igjen hadde jeg punktert,,,,jeg kjørte videre på rein trass,og hadde et lønnlig håp om å komme meg hjem.

Men dengang ei-det var bom stopp ca 500 meter hjemmefra-jeg tok ikke risken på å kjøre lenger,det var like før dekket vrengte seg av akslingen,så det ut som...

Så da ringte jeg en god venn,og han kom kjørende fra jobb etter litt ventetid.Heldigvis hadde han med seg ei motorisert pumpe,og med den fikk han pumpet i såpass med luft at jeg kom meg videre,og etter en "pitstopp" med påfyll av luft kom jeg meg faktisk helt hjem.

Dagen etter fikk jeg rimgt til rette hjelpeetat,og dagen etterpå,altså formiddagen ifsg,var dekket skiftet,og alt så bra ut med tanke på en ny butikktur.Men jeg kom ikke langt....

Med friskt mot la jeg avgårde,jeg var "on the road again"!Like ved der jeg bor,er det en bratt nedoverbakke-der kjørte jeg,og plutselig mistet jeg,altså scooteren,all motorkraft,den bare rullet avgårde.Panikken tok meg...Dette går over,tenkte jeg,og klarte faktisk å kjøre litt lenger.Men så var det bom stopp igjen,jeg kom meg hverken fram eller tilbake.

Igjen måtte jeg ringe etter hjelp,og denne gangen til tekniske hjemmetjenester (de som nettop hadde skiftet dekk på mitt rullende vidunder!)Heldigvis hadde de en servicebil i nærheten,og etter kort tid kom han meg til unnsetning.

Han var hjelpsomheten selv,og kjørte meg hjem til "hula"!

PS!Han tok med seg bilen,den må på verksted.og er ikke ferdig før tidligst onsdag....Slik går det når en splint faller ut av drivverket,som han sa....Snakk om "liten tue som velter stort lass",og SNAKK OM UFLAKS!Og er det ikke fredag den 13.idag?

Ingen kommentarer: